Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (AESOB) 2011 yılını eğitim ve tanıtım yılı olarak belirledi. Eğitim faaliyetlerine çeşitli seminerlerle devam eden AESOB, esnaf-müşteri ilişkilerinde etkili iletişim konusunda ilkini Sinan Mahallesi esnafına verdiği eğitim seminerinin ikincisini Güllük Caddesi’ndeki esnaflara yönelik düzenlendi.
Güllük Caddesi üzerinde bulunan çeşitli meslek guruplarından esnafların katıldığı eğitim semineri, Analiz Eğitim Kurumları’nda düzenlendi. Antalya Danışmanlık Eğitim Merkezi (ANDEM) Koordinatörü Özden Özdemir Altay’ın verdiği, “Esnaf Müşteri İlişkilerinde Etkili İletişim” konulu seminer, büyük beğeni topladı. Seminere katılan esnaflar, semineri düzenleyen AESOB yönetimine teşekkür etti.
Eğitimi veren Özden Özdemir Altay, esnafın müşteriyi velinimet olarak tanımladığını belirterek, “Esnaf müşteriyi mülkün sahibi olarak görür. İşte sizi AVM’lerden ayıran en büyük özellik. Siz müşteri ile direk muhatap oluyorsunuz. Onların isteklerini, beklentilerine cevap verebiliyorsunuz. Onlarla sohbet edip, fikir alış verişinde bulunabiliyorsunuz. Bu özelliğiniz sizi AVM’lere karşı rekabet gücünüzü artırıyor” dedi.
Müşteri ilişkilerinin bir ürünün satıştaki payının yüzde 80 olduğunu belirten Altay, “Yapılan araştırmalar müşteri kaybının ilk sırasında satıcı ihmalinin geldiğini ortaya koyuyor. İkinci sırada ise kusurlu mal gelmektedir. Yani müşteri ile ilgilenen kişilerin deneyimli, işini iyi yapan kişiler olması gerekir” şeklinde konuştu. Seminerde esnaflar, müşteri memnuniyeti ve yaşadıkları sorunlar konusunda fikir alış verişinde bulundu.