Kale Kapısı Esnafına seminer
Eğitim çalışmalarını esnafın ayağına kadar götüren Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği, “Esnaf Müşteri İlişkilerinde Etkili İletişim” konulu eğitim seminerinin üçüncüsünü Kale Kapısı esnafına yönelik verdi. Antalya Danışmanlık Eğitim Merkezi (ANDEM) eğitmenlerinden Gülay Alper tarafından verilen eğitimde, esnafın müşteri ilişkilerinde nelere dikkat etmeleri konusunda bilgiler verdi.
 
KELEDER’de düzenlenen eğitime esnaflar yoğun ilgi gösterdi. Esnafın en büyük avantajının müşteri ile bire bir ilgilenmesi olduğunu belirten Gülay Alper, bu avantajın esnafın en büyük farklılığı olduğunu söyledi. Alper, esnafların müşteri ile konuşurken, satılan ürün sunulurken nelere dikkat etmeleri gerektiği, vücut dilini nasıl kullanacakları, konularında bilgiler verdi.
 
İşyerine giren müşterinin ne istediğini iyi anlamak gerektiğini belirten Alper, “Her insan farklıdır. Her müşteri de farklıdır. Bazı müşteriler zor beğenirken, bazıları da çok çabuk karar verir. Sizinde buna göre hareket etmeniz, müşterinin ne istediğini doğru anlamanız ve onun isteğine cevap verecek ürünleri sunmanız gerekir” dedi. 
 
AVM’lerin şehir ticaretinde aldığı payın her geçen gün artması karşısında esnaf ve sanatkârın müşteri kaybetmemesini amaçlayan eğitimler, farklı bölgelerde, verilmeye devam edeceği belirtildi. Kale Kapısı esnafı, Antalya Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği yöneticilerine kendilerine bu eğitimi verdiği için teşekkür etti.