Kamyoncular Kontak Kapatmaya Hazırlanıyor

İlki geçtiğimiz aylarda gerçekleştirilen ve ağırlıklı olarak ulaşım esnafından minibüs ve taksicilerin sorunlarının tartışıldığı toplantının ikincisi, Birlik Başkanı Abdullah Sevimçok Başkanlığında Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (AESOB) Yönetim Kurulu Toplantı Salonunda gerçekleştirildi. Toplantıya, Birlik Başkan Vekilleri ile birlikte, AESOB’a bağlı il ve ilçelerdeki Şoförler ve Nakliyeciler Odaları Başkanlarıyla beraber, Finike, Elmalı, Konaklı, Alanya ve Gazipaşa’daki Kamyoncular Kooperatifleri’nin Başkanları da katıldı.

 

Birlik Başkanı Abdullah Sevimçok’un açılış konuşmasını yaptığı toplantı da şoför esnafının temsilcileri tek tek söz alarak ulaşımdaki sıkıntıları dile getirdiler. Ulaşım sektörü içerisinde en zor durumda olan kişilerin Kamyoncu esnafı olduğu konusunda birleşen başkanlar, seslerinin duyulmaması halinde önümüzdeki günlerde eylem yaparak kontak kapatabileceklerinin de altını çizdiler. Toplantıya katılan Başkanlar, kamyoncu esnafının beli başlı sorunlarını dile getirerek Nisan ayının 24. de Ankara’da gerçekleştirilecek olan Kamyoncular Kooperatiflerinin toplantısı ile Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu’nun (TŞOF) 25-26 Nisan 2012 günü yine Ankara’da gerçekleştireceği yönetim kurulu toplantısında iletilmek üzere de kapsamlı bir rapor hazırladılar. Toplantının genelinde konuşularak karara bağlanılan ve Ankara’ya sunulmak üzere hazırlanan raporda şu gibi hususlara yer veriliyor;

 

·                     Akdeniz bölgesi sebze ve meyve üretim merkezi olduğu için genellikle İstanbul’a sevkiyat yapılmaktadır. Ancak İstanbul Boğaz Köprüsü’nün 16:00/22:00 saatleri arasında sebze kamyonlarına kapalı olması esnafımızı mağdur etmektedir. İstanbul UKOME’nin almış olduğu bu kararın değiştirilmesi, aynı zamanda balık et ve diğer gıda maddeleri taşıyan kamyonlar gibi sebze ve meyve taşıyan kamyonlara da izin verilmesinin sağlanması gereklidir.

·                     Kamyoncu esnafımız, yetki ve SRC belgelerine belirli bir meblağ öderlerken kendilerine, belgeleri olmayan çalışamayacak, denetimler yapılacak, her ana artere kantar konulacak ve ton/kilometre üzerinden taşıma yapılacak denilmiştir. Ancak, 2006 yılından bu yana, ana arterlerde ne tonaj uygulaması ne de kilometre fiyat uygulamaları yapılmamakta ve denetimler de yetersiz kalmaktadır. Ayrıca, denetim eksikliklerinden dolayı da kayıtsız çalışan nakliye şirketlerine göz yumulmaktadır.

·                     Kamyoncu esnafına verilen K1 yetki belgelerinde de düzenleme yapılmalıdır. İşinin bozulması sebebiyle aracını satan esnafımızın yetki belgesi 2 ay sonunda iptal edilmekte, belgesi iptal olan kamyoncu esnafımız da mağdur olmaktadır. Yetki belgesinin süresi bitinceye kadar iptal edilmemesi en mantıklı çözüm yolu olarak görülmektedir.

·                     Yetki belgelerine ödenen yüksek miktardaki ücretler, esnafımızın mesleğini herhangi bir nedenle bıraktığında zarara uğramasına neden olmaktadır. Maddi değere sahip yetki belgelerinin devri hukuken de sağlanabilmelidir. Ayrıca Yetki belgesinin miras yoluyla devrindeki kısıtlamalarda bir an evvel ortadan kaldırılmalıdır.